2017
How Do B-Learning and Learning Patterns Influence Learning Outcomes? Journal Article
In: Frontiers in Psychology, vol. 8, pp. 745, 2017, ISSN: 1664-1078.
2015
Acquisition of Transferable Skills Associated with Software Maintenance and Development Using Tools for Versioning and Task Management Journal Article
In: International Journal of Engineering Education, vol. 31, no. 3, pp. 839–850, 2015, ISSN: 0949-149X.
2012
Spectralizer: a tool for visualization of spectral clustering algorithms Inproceedings
In: Proceedings of the 4th international conference on education and new learning technologies (EDULEARN12), pp. 1985–1992, IATED, Barcelona, Spain, 2012, ISSN: 2340-1117, (2nd-4th July 2012).
Tool for supporting the teaching of instance selection algorithms Inproceedings
In: Proceedings of the 4th international conference on education and new learning technologies (EDULEARN12), pp. 6088–6096, IATED, Barcelona, Spain, 2012, ISSN: 2340-1117, (2nd-4th July 2012).
Herramienta de apoyo a la docencia de algoritmos de selección de instancias Inproceedings
In: Actas de las XVIII Jornadas de Enseñanza Universitaria de Informática (JENUI 2012), pp. 33–40, Ciudad Real,Spain, 2012, ISBN: 978--84--615--7157--4, (10-13 de julio 2012).
2008
Computer Science teaching push-down automata and turing machines Inproceedings
In: Proceedings of the 13th annual conference on Innovation and technology in computer science education (ITiCSE 2008), pp. 316–316, ACM, Madrid, Spain, 2008, ISBN: 978-1-60558-115-6.
A tool for teaching LL and LR parsing algorithms Inproceedings
In: Proceedings of the 13th annual conference on Innovation and technology in computer science education (ITiCSE 2008), pp. 317–317, ACM, Madrid, Spain, 2008, ISBN: 978-1-60558-115-6.
Extensiones de THOTH para la simulación de autómatas de pila y máquinas de Turing Inproceedings
In: Actas de las XIV Jornadas de Enseñanza Universitaria de Informática (JENUI 2008), pp. 595–602, Granada, 2008, ISBN: 978-84-612-4475-1.
Un simulador del lenguaje IL del estándar IEC 61131-3 como apoyo a la asignatura de Automática Industrial Inproceedings
In: Actas de las XIV Jornadas de Enseñanza Universitaria de Informática (JENUI 2008), pp. 603–610, Granada, 2008, ISBN: 978-84-612-4475-1.
BURGRAM: Una herramienta interactiva para el estudio de los algoritmos de análisis sintáctico ascendente y descendente Inproceedings
In: Actas de las XIV Jornadas de Enseñanza Universitaria de Informática (JENUI 2008), pp. 427–634, Granada, 2008, ISBN: 978-84-612-4475-1.
2007
Página web dinámica para el aprendizaje de la teoría de autómatas y lenguajes formales Inproceedings
In: Simposio nacional de tecnologías de la información y las comunicaciones en la educación, pp. 323–326, Zaragoza, 2007, ISBN: 978--84--9732--597--4.
THOTH: A new tool for automata theory learning Inproceedings
In: International Technology, Education and Development Conference (INTED2007), International Association of Technology, Education and Development, Valencia, 2007, ISBN: 978-84-611-4517-1.
Enseñanza asistida de teoría de autómatas y lenguajes formales mediante el uso de THOTH Inproceedings
In: Actas de las XIII Jornadas de Enseñanza Universitaria de Informática (JENUI 2007), pp. 425–432, Teruel, 2007, ISBN: 978--84--9732--421--2.
2004
Web Dinámica para el Aprendizaje del Cálculo Relacional Inproceedings
In: X Jornadas de enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI 2004), pp. 493–496, Thomson Paraninfo, EPS Universidad de Alicante, Alicante, Spain, 2004, ISBN: 84-9732-334-3.
2002
Aprendizaje práctico de patrones de diseño en asignaturas de programación de nivel III Inproceedings
In: VIII Jornadas de Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI 2002), pp. 471–478, XX, Cáceres, Spain, 2002, ISBN: 99--9999--999--9.
2001
Experiencias de colaboración con empresas en la realización de proyectos fin de carrera de la Ingeniería en Informática de Gestión de la Universidad de Burgos Inproceedings
In: Miró-Juliá, José (Ed.): JENUI 2001: Actas de las VII Jornadas de Enseñanza Universitaria de la Informática, pp. 275–280, Servei de Publicacions i Intercanvi Cientific de la Universitat de les Illes Balears, Palma de Mallorca, Spain, 2001, ISBN: 84--7632--675--2.